Ada cerita menarik aku nak kongsi dengan korang, bend ni terjadi kepada aku semalam. Aku nak tulis semalam tapi tak sempat so aku cerita sekarang la kat korang, pengalaman aku nak beli baju raya anak-annak aku kat jakel, menarik cerita ni dan takde kena mengena dengan politik ok.
Macam ni, anak-anak aku dah teruja dengan iklan baju melayu Upin dan Ipin dari Jakel, so aku pun sebagai bapak mithali bawaklah anak-anak aku ke Jakel untuk beli baju melayu Upin dan Ipin. So masa ada kat sana aku pun dilayan oleh seorang lelki berbangsa asing, aku tak pasti pakistan atau bangla, they all look the same la kan.
Tapi dari pemerhatian aku yang sangat lama sudah berkecimpung dalam customer service ni, aku nampak ada yang tak kena dengan cara layanan mahkluk asing ni, sorry bangsa asing ni terhadap aku dan anak-anak aku. Walau orang kata bulan ramadhan ni kita kena banyak bersabar, aku sebagai pakar dalam customer service menjadi berang dengan cara layanan mamat ni.
Apa lagi, aku naik angin dan aku mintak si bangla or pakistan ni tadi supaya memanggil manager dia, pada mulanya dia tak mau layan aku, tapi mujurlah ada seorang lagi staff melayu kat sana yang datang kat aku dan cuba menenangkan keadaan yang dah semain panas, staf melayu ni tadi kata kat aku, dia akan panggilkan manager.
Selan beberapa minit kemudian datang la seorang manager atau engurus berbangsa melayu dan tanyakan pada aku apa yang terjadi, maka selepas aku mencertakan senaario yang berlaku, manager tersebut telah menyuruh staffnya meminta maaf kat aku dan dia suruh staff tersebut supaya pergi ke pejabat. Aku tak tau apa terjadi lepas tu.
Tetapi apa yang aku nak cerita kat korang sekarang ni adalah kisah bagaimana pengurus melayu ini melayan aku, tak sangka sungguh aku dengan pengurus ni, dari marah aku dah mula sejuk dan aku rasa cuku seronok dengan layanan yang diterima dan aku nampak pengurusan jakel memang pandai train pengurus mereka untuk hadapi situasi sebegini.
Ok la aku terus terang la ya, aku bukan marah sangat pun tapi aku sebagai pakar didalam bidang customer service aku rasa aku nak test dn tengok sejuh mana tahap proffesionalisme Jakel ni dan semalam terbukti mereka memng pro. Lepas tu apa lagi, kopak la duit aku sebab aku beli 3 pasang untuk setiap anak aku sebab pengurus tersebut boleh bagi diskaun yang sangat baik.
Staff yang tidak diketahui bangsa tadi, langsung tak boleh nak bincang dan aku memag tak boleh terima bangsa asing layan aku macam anjing, tapi takpe la, pengurus Jakel ni sangat baik orangnya dan aku cukup puashati dengan layanan yang aku dapat. Syukur Alhamdulillah, kini terbukti Jakel memang proffesional.
Cuma aku harap pengurusan Jakel member peluang lebihlagi kepada anak melayu untuk menjadi pengurus tinggi dan dapat melayan pelanggan dengan baik. Oh ya aku cerita insiden ni yang berlaku di Jakel Mall yang baru tu, ala dekat Masjid India tu la, bangunan gah yang baru dan serba canggih ni.
Terima kasih Jakel kerana mendengar aduan pelanggan dan membuat tindakan pantas. I like it a lot. Benda baik aku kongsikan untuk kebaikan bersama tetapi kalau benda tak betul aku akan fight untuk pelanggan. We fight for our right!
0 Komentar untuk "PANAS BERAPI! KISAH PAHIT MANIS PENGALAMAN AKU DI JAKEL MALL KUALA LUMPUR!"